Nowości
  • Nowy FiQs 11.0

    2013-02-25

    Nasz flagowy, podstawowy produkt w nowej wersji 2016! Opcje 1xWAN, 2xWAN i 4xWAN. Wysoka wydajność, ogromne możliwości konfiguracji, przejrzysty panel administracyjny, szczegółowa instrukcja, automatyczny backup konfiguracji. Brak ograniczeń ilości klientów i interfejsów LAN...

  • BEZPŁATNE SZKOLENIA

    2013-02-24

    Zapisz się na darmowy kurs dla administratorów. Podstawowa, praktyczna wiedza wraz z przykładami zastosowań w Twojej skrzynce pocztowej. Zarejestruj się teraz i dołącz do licznego grona naszych studentów!

Baza wiedzy
Dowiedz się więcej
Firewall & QoS v 11.0

Firewall & Qos v 10.0

Firewall & QoS v 11.0
W przyjaznej formie dostarczamy wszystko, co niezbędne do prawidłowego podziału łącza internetowego, logowania ruchu i monitorowania aktywności użytkowników w Twojej sieci.
Referencje

FAQ i ciekawe, darmowe porady

jesteś na stronie: intrux.pl > Porady

prekonfiguracja.jpg (900×680)Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania techniczne przez użytkowników naszych systemów oraz ciekawe porady i instrukcje. Jeśli nie znajdziecie Państwo tutaj odpowiedzi na swoje pytanie, bądź wskazówki, jak rozwiązać dany problem - prosimy śmiało do nas napisać. Bezpłatne wsparcie techniczne dla Państwa - naszych klientów - realizowane jest za pośrednictwem poczty elektronicznej. W sprawach pilnych można oczywiście telefonować - zawsze postaramy się pomóc na miarę naszej wiedzy i czasu, którym w danej chwili dysponujemy. Zapraszamy również na nasze firmowe forum.

    Chciałem uruchomić kolejny serwer. Co należy zrobić?

    Należy standardowo zainstalować oprogramowanie z tego samego nośnika. Rejestrację kopii należy wykonać analogicznie, jak za pierwszym razem. Opłata za kolejny serwer zależna jest od posiadanej wersji. Aktualne ceny znajdują się w naszym sklepie. Więcej informacji znajdziecie Państwo w instrukcji dostępnej po zakupie systemu. Zachęcamy też do kontaktu via e-mail.

    Czy INTRUX FiQs obsługuje vlany?

    Tak. To bardzo łatwe. Należy utworzyć plik na bazie pliku /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 lecz o nazwie np. ifcfg-eth0.20 (w tym samym katalogu) z odpowiednią zawartością (czyli zmienna DEVICE="eth0.20") i oczywiście z ustalonym adresem w zmiennej IPADDR. Czyli jako root z konsoli wykonujemy polecenia:
    cd /etc/sysconfig/interfaces
    cp ifcfg-eth0 ifcfg-eth0.20
    mcedit ifcfg-eth0.20
    Edycja zmiennych DEVICE i IPADDR, dopisanie nowego wiersza u dołu o treści:
    VLAN=yes
    zapisanie zmian, wyjście z edytora, a następnie restart:
    service network restart (lub: /etc/intrux/restart-net)
    Po czym już poleceniem ifconfig lub ip a możemy zobaczyć podniesiony interfejs vlan eth0.20
    Należy także pamiętać, by do zmiennej LAN_LIST w /etc/intrux/main.cfg (lub do pliku lan_list.cfg) dodać tą nową sieć!

    Jak przenieść listę klientów z poprzedniej wersji?

    Lista klientów (plik /etc/intrux/client.cfg) od wersji 6.0 moze być przeniesiony do systemu z wersją 7.0, 8.0, 9.0 czy 10.0 bez żadnych obaw. Nowy system po pierwszym restarcie sam dopisze dodatkowe kolumny.
    Z wersji od 7.0 do kolejnych można importować klientów także poprzez backup ustawień w panelu administracyjnym. Sposób postępowania jest następujący:

    Krok 1 - w panelu serwera wyeksportuj kopię ustawień (backup) na dysk swojego komputera.
    Krok 2 - uruchom serwer z nową wersją, wykonaj konfigurację intrux-netset oraz (gdy serwer ma już dostęp do internetu) - wykonaj: intrux-update.
    Krok 3 - zaloguj się ze swojego komputera klienckiego do panelu nowego serwera i zaimportuj wcześniej zapisany plik (backup ze starego serwera).

    System poinformuje, iz przyjął tylko plik client.cfg. Gotowe!

    Nie działa serwer DHCP...

    Gdy serwer dhcpd nagle przestanie przydzielac adresy ip (i log restartu zawiera informuje o błędzie podczas restartu) - sprawdż najpierw, czy nie powtórzyłeś nazwy hosta dodając nowego klienta. To najczęściej popełniany błąd - np. na liście mamy już ip 192.168.22.3 z nazwą hosta Jan_Kowalski i dopiszemy nowego klienta (który nazywa się identycznie). Należy pamietać, by nazwać go np. Jan_kowalski2. Gdy jednak mamy problem ze znalezieniem błędu - sam serwer dhcpd wskaże nam miejsce (nr wiersza w pliku dhcpd.conf), w którym jest błąd. Należy wydać z konsoli jako root polecenie:
    service dhcpd checkconfig
    ...i już zazwyczaj wiemy co trzeba poprawić na liście klientów. A jeśli jednak ww. polecenie nic nie wyświetli (poza wynikiem "PROBLEMY") - należy zajrzeć do pliku /var/log/daemon, np. poleceniem:
    tail -n100 /var/log/daemon
    i szukamy wpisu typu: dhcpd: ...dhcpd.conf line 123: host Jan_Kowalski: already exists lub innego wskazania przyczyny problemu. Ostatecznie zawsze można podesłać dane dostępowe do serwera, to pomożemy zdalnie.

    Zmieniłem serwer lub jego element na inny i po uruchomieniu widzę informację o nieprawidłowej weryfikacji kopii. Co robić w takiej sytuacji?

    Oprogramowanie podczas błędu weryfikacji standardowo zredukuje swoją funkcjonalność do wersji startowej. Wyświetli też stosowną informację. Następnie należy wykonać restart, po czym ponowić rejestrację zgodnie z instrukcją. Jednocześnie należy w polu uwagi w formularzu rejestracyjnym umieścić informację, z jakiego powodu została wykonana ponowna rejestracja. Oczywiście w takich przypadkach nowy kod rejestracyjny jest dla Państwa routera generowany lub wyświetlany automatycznie na stronie www naszego serwera rejestracji - bezpłatnie.

    W wersji startowej oprogramowania podstawowa funkcjonalność serwera i routera jest spełniona - nie działa tylko kilka atrakcyjnych funkcji. Więcej informacji znajdziecie Państwo w instrukcji oprogramowania.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Subskrypcja
Dodaj swój adres do newslettera

Adres stopka

logo stopka

INTRUX, Grzegorz Lewandowski

Szydłowo 86

64-930 Szydłowo

woj. wielkopolskie

Copyright © 2003-2017 INTRUX, E-MAIL: INTRUX@INTRUX.PL, INFOLINIA: 67 350 53 67, GSM: 507 80 86 86